15 januari 2008

Nya projekt

Min snälla väninna är en hejare på att göra kransar. Nu efter jul hade hon kvar två mosskransar och snäll som hon är, gav hon dem åt mig. Hon tänkte att jag kunde ha nytta av dem. Jag tycker att de inte är så juliga och att de för sin färgs skull faktiskt kan platsa här i vår tambur. Inte är det väl för juligt? En liten tid vill jag ju i alla fall njuta av dem just här...

Vad jobbigt det är att fotografera nu, speciellt på regniga dagar, när man måste ha lampan tänd. Den där lampan är förresten en messingslampa jag fyndade i somras. Den hängde i en restaurang som skulle läggas ner. Jag fick ge 20euro för den och det kan ses som ett billigt pris här i Finland.


Nu ska jag visa vårt nya projekt. Ett klaffbord som ska bli vårt nya köksbord. Jag har slipat det idag, och gubben min ska fixa lite sen för två ben är sönder. Sen blir det dags att måla! Vi valde en svagt svagt grå färg, riktigt ljus men inte vit. Sen ska det ju förstås "shabbas" till lite med slippapper.


Och jo, jag lovar att det kommer bilder sen! Men ni får ha lite tålamod för det kan ta lite tid. Har så mycket på gång just nu. Som till exempel ett skrivbord också... Och DET kommer att ta tid. Minst 4 lager färg som sitter som ett berg... Grrr.

Ha det gott!

23 kommentarer:

  1. Bordet kommer att bli såå FINT!! Har själv en massa måleriprojekt på gång och längtar tills allt är klart....

    En jättefin bild av ert hem, gillar fönstret på väggen och kransarna är inte alls för juliga....passar nog ända till midsommar *blink*

    SvaraRadera
  2. Så fint med kransarna i "fönstret"! Tycker inte alls att de är juliga, utan går helt bra att ha nu! Jättefina!

    Bordet kommer bli väldigt snyggt tror jag! Ska bli roligt att se bilder sen ;-)

    Kragen du gjorde av den gamla tröjan blev ju väldigt fin den med! Vilken smart idé! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hei!!
    Minulla on sinulle pieni kiitos sivuillani.... kurkkahan kun ehdit!!
    t.jaana

    SvaraRadera
  4. Härligt bord. Jag ångrar bittert att jag gav upp mitt...hade inte plats när jag bodde i lägenhet. Fint kommer det nog garanterat att bli i alla fall. Å kransarna passar ju perfekt.
    Ha de bra
    Kram

    SvaraRadera
  5. vilket fint bord. Ett sånt är jag ute efter. Kul att du hittade det!!Ska bli spännande att se resultatet. Håller på med mitt kaosartade tv- rum!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Sååå fina kransar,dom kan du ha framme året runt !
    Och vilket härligt slag bord du har köpt,det kommer att bli kanon fint med ljusgrå färg..vad roligt att få se det sen...
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. jag kan bara hålla med de övriga skribenterna här!

    SvaraRadera
  8. Vilken helt fantastisk bild!! Superfint! Och kransarna tycker jag också du kan ha året om.
    Bordet är jättefint!

    SvaraRadera
  9. Vilket kanonfint bord, kul att se sen...

    SvaraRadera
  10. Mosskransarna passade utmärkt!
    Vi väntar tålmodigt på resultaten!
    Må gott!
    Alltid lika roligat att kika in hos dig!

    Må gott!

    SvaraRadera
  11. Jätte vackra kransar!
    Vackert hem du har också!

    H: Åsa

    SvaraRadera
  12. Har också ett fint klaffbord. Men den har bara klaffen kvar på ena sidan. Ska shabba till det och ha det på verandan i stugan. Ska ev. fixa en klaff till så det blir större.

    Kransarna var väl jättefina. Vilken färgkulör har du på väggarna?

    Susanne

    SvaraRadera
  13. Vad fint med kransarna där!
    Jag tycker inte alls att mossa är bara juligt! Egentligen samma med till exempel hyacinter, det är ju en vårblomma och ingen julblomma...
    Men jag har inte köpt hem någon nu efter jul, får jag väl erkänna. Mossa har jag däremot kvar som dekoration i några av krukväxterna.

    Bordet kommer att bli kanonfint!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Tycker gott du kan ha kransarna där, de är inte alls för juliga.
    Ja, det är verkligen svårt att få bra foton inomhus nu när det är så grått och regnigt!
    Bordet kommer att bli jättefint, ska bli roligt att se bilder av alla dina projekt så småningom! :)

    SvaraRadera
  15. Åhh....jag blir alldeles lyrisk över den översta bilden! Vitt golv......och det där fönstret! Suck.......
    Bordet är ju nästan läckert som där.......men ljust grått blir jättevackert! Spännande!
    Krami Kicki

    SvaraRadera
  16. Klaffipöydät ovat kauniita. Samoin valurautakaminat. Oikeita kaunokaisia olet löytänyt! Ja meidän pojat ovat aivan ihastuneet teidän kissaan:D Katselivat blogiasi kanssani ja näkivät kissankuvan sivun reunassa ja se oli heistä niiiin söpö kissa, että hekin haluaisivat juuri sellaisen! Muutama ylimääräinen rapsutus kisulle meidän pojilta:D

    SvaraRadera
  17. Fina kransar, inte alls för juliga, de passar ju perfekt i fönstret. Och klaffbordet kommer att bli jättefint det också. Sköt om dej!

    SvaraRadera
  18. Sitter framför datorn och häckar i denna stund!!
    Vad snäll du är......
    Men det är dags att förnya sig lite. Har haft lite samma saker ett tag, jag hoppas att mässan ger mig bitar som jag kan forma till mina egna. Oftast hittar jag inspirationen i naturen eller mitt i det vardagliga!
    Ett sånt golv som du har är värt lite extra jobb, så vackert!
    Kramis

    SvaraRadera
  19. Bordet kommer att bli jättefint! De kunde bygga fina möbler förr i tiden :)

    Jag har ett liknande bord i mitt kök och det är riktigt slitet och fint! En av mina favoritägodelar!

    SvaraRadera
  20. vilket fint bord! Det kommer ju att bli sååå snyggt!
    Vilken snäll vän du har. Jag tycker absolut att kransarna kan sitta året om. Jag har faktiskt också haft besök av en väldigt snäll och givmild vän idag :) Vad jag fick kommer jag nog att visa på bloggen imorgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  21. Slagbord/klaffbord verkar vara eftertraktade dyrgripar. Vi är också ute efter ett. Ska bli spännande att se ditt när du slitit färdigt med alla lager färg:). Kommer bli kanon!

    SvaraRadera
  22. Vilket härligt bord! Kommer att bli superfint! Och kransarna passade jättebra i fönstret. Fiffigt att placera dem där.

    SvaraRadera
  23. Bordet ser nästan exakt ut som vårt:)
    Gediget och tungt, med över 100 år på nacken.
    Jag näns inte måla det, även om det kliat i fingrarna många gånger...
    Ska bli kul att se ditt bord när det är klart!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera