12 juni 2010

Det blåser så hårt att man inte vill vistas ute så jag pysslar på här inne istället. Fåglar av stuvbitar har jag på gång just nu. Om jag tar det lugnt och i egen takt så går det bra. Det är inte syendet som är jobbigt utan att stoppa dem med vadd. Det ska vara ganska tight för att halsen ska hållas rak. En nåldyna har jag fixat åt mig av en gammal silvrig skål som jag fått av prylsamlarväninnans syster. En sån här är busenkel att fixa. En bit tyg, lite vadd in i tyget och så ett gummiband runt bollen och ner i skålen. Ögon ska de få, allihop, annars ser de ju inget! Och alla får ett eget namn, det hör till.
Ha en skön helg!
Kamomilla


Olen taas väsännyt lintuja vanhoista kangaspaloista. Jokainen saa oman nimen- se kuuluu asiaan. Tein itselleni myös neulatyynyn joka helpottaa askartelua, etenkin jos on (kuten minulla) paksut kankeat nakkisormet ;)
Neulatyynyn teko on yksinkertaista. Pala kangasta, vähän vanua joka muotoillaan palloksi kankaan sisälle ja lopuksi kuminauhalla aukko kiinni. Sitten vaan upotetaan vaikkapa tällaiseen pienen kuppiin.
Mukavaa tuulista viikonloppua!
Kamomlla

16 kommentarer:

  1. Nästan varje gång jag går in på din blogg så har du pysslat något nytt! Var får du alla idéer ifrån? Du är så duktig och pysslig! En riktig inspirationskälla!

    Ha en fin dag! Kram från Ester

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga skapelser du gör! Jag blir så glad att du hittar saker du kan göra och det gör du ju alltid, och alltid blir det såååå braaaa! Duktiga, pyssliga Kamomilla!

    Ja, blåser gör det här också - uj så det yr ute nu!
    Ha en skön helg du också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Men så söta!! Ha en finfin helg!

    Kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Vilka fina fjäderfän du gör...hoppas ni har en fin helg, här är det grått, kallt och stormigt...:( kramen

    SvaraRadera
  5. Oh så fina,ja fy va de blåser...flera av min krukor harr blåst i kull...helt sanslöst

    SvaraRadera
  6. Familjetillökning tydligen:) Blåst å regn här så man tror de e höst.

    SvaraRadera
  7. det var värst med vilken fart sjöfåglarna förökar sig där i sydvästra finland. fast det gör inget, sådana fåglar får det gärna finnas många av, det är ju en tyst och stillsam art det där ;)
    skön lördag kväll! kramis

    SvaraRadera
  8. Du har riktig fågelverkstad på gång. Jag väntar på att pysselinspirationen ska vakna nu när jag har ledigt.
    Ha en skön helg, trots regn och blåst.

    SvaraRadera
  9. vad du är duktig!!
    och så kul med reportaget :)

    här blåser det också som bara den.
    var är sommaren?!

    ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Vilken söt nåldyna och pippifåglarna är charmiga! Ja nu är det riktigt passligt pysslarväder då det blåser och regnar ute.

    Hoppas det blir lite finare väder till söndagen.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  11. Jättefina!!! En sådan skulle jag vilja prova på att pyssla ihop.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Näppärä ja kätevä neulatyyny! Täytyy kokeilla, eihän neulatyynyjä ole koskaan liikaa... 8)

    SvaraRadera
  13. ha, ha, nej annars ser de ju inget: ) vilka bedårande varelser du skapar! Mari.

    SvaraRadera
  14. Kamomilla, jag kom att tänka på dig när en gammal klasskompis visade på sin blogg en sak i dag, kika in till Kattinka K :

    http://kattinkak.blogg.se/

    SvaraRadera