31 juli 2010

Ute på uppdrag

Jag gjorde en jobbresa upp till mittersta delen av Finland. Trakter jag väldigt sällan besöker och som för mig är ganska obekanta. Samtidigt fick ja möjligheten att besöka väninnan Ingela och övernatta hos henne och hennes man i två nätter. Men på fredag kallade jobbet! Ingela var min chaufför och "assistent" och hon fotograferade nästan lika ivrigt som den riktiga fotografen... Längst till höger ser ni familjens äldsta dotter som också gillar att fota och i mitten har vi Ingela och längst till vänster min trevliga nya fotografbekantskap. Det är en utmaning att träffa nya fotografer för alla jobbar på sitt eget sätt. Paus i arbetet. Att ordna inför fotograferingen är tungt. Det kallas för styling i Sverige, här i Finland kallas det mer för att man arrangerar inför fotograferingen- kuvausjärjestelyt- Anyway- tungt men roligt är det- därav den glada minen!Sena kvällar hos Ingela och Hasse- i deras underbara uterum! (och vilket hem de har!!...)

Med skumvin och yra tankar efter en tuff dag...
Och så var det underbart att träffa väninnan Ingela- som jag träffar allt för sällan. Mest beroende på de hundratals kilometrar som skiljer oss åt... Miss ya vännen, tack för en fin gemensam upplevelse. Och tack för de bilder du skickade åt mig-
Kamomilla
Kävin Pohjanmaalla työkeikalla ja tapasin myös ystäväni Ingelan jota tapaan aivan liian harvoin. Sain yöpyä hänen ja hänen miehensä Hassen luona ja iltamyöhään istuttiin heidän ihanassa kesähuoneessa. :) (heillä on muuten todella ihastuttava kotikin!)

Upea työkokemus Ilmajoella, mukava valokuvaaja, super-erikoisen-ihanaa kotia kuvattiin, ja olen niin onnellinen ja kiitollinen siitä että maailmassa on niin ihania ihmisiä! (Isot halit teille kaikille siellä ja kiitos ihanasta tarjoilusta!!!)
Kamomilla

19 kommentarer:

  1. Så koselig - du har en vakker blogg!
    xxx, Jannicke

    SvaraRadera
  2. Olipa teillä mukava kokemus yhdessä! Jännää odotella itse juttua!

    SvaraRadera
  3. Ohhh vad roligt, vilken fin och rolig resa du fick göra !! Och hemmet som ni var i..wow vad det ser fint ut !!
    Sååå glad jag är för din skull !!
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  4. Ååååh så spännande och intressant!!
    Hemmet verkar jättefint, det lilla man skymtar.
    Du är jättesöt på bilden i Ingelas uterum och JAAA hon har verkligen ett fint och hemtrevligt hus!!
    Vi har bara 80 kms avstånd, men det blir sällan träffar ändå, tyvärr. Ingela är en sån mjuk, glad och humoristisk tjej!

    Kramkram! Ann-Christine

    SvaraRadera
  5. Så roligt! Vad du ser härligt sval, somrig och glad ut på bilden med vita tunikan :)

    SvaraRadera
  6. Låter som om ni har haft det fin-fint

    SvaraRadera
  7. Spännande! Ser framemot att få se reportaget. Så fin du är på bilden :O) Och jag kan förstå att ni säkert hade en kul kväll tillsammans, och jag vet att Ingela har ett fint hem, och jag vet att hon och hennes man är såå gästvänliga ;O)

    SvaraRadera
  8. Kivalta näytti kuvauspäivänne - ja taisinpa tunnistaa paikankin, joten sitä suuremmalla innolla juttuakin odotan! ;)

    SvaraRadera
  9. Du ser faktist såå fresch ut, som om alla "sorger och bekymmer" skulle vara bort blåsta (för det har vi väl alla?)!

    Det syns att ni haft det trevligt!

    Kramolis!
    -Pia-

    SvaraRadera
  10. Vilken spännande och trevlig Österbotten-vistelse du har varit med om! Jag ser fram emot reportaget i tidningen... Härligt hem och familj!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  11. Jag ser att det var fyra duktiga fotografer där! Härligt hem ni var i.
    I Ingelas uterum trivs man också :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Trevligt inlägg med glada flickor! Härligt att du får jobba med det som du tycker om!

    SvaraRadera
  13. Oj vad ni båda är söta och glada! fast det förstår jag - jätteroligt att träffas då man inte ses så ofta! hemmet du/ni besökte verkar urmysigt!! Får vänta på utgivning, blir det i finska lantliv eller??

    SvaraRadera
  14. Vilket roligt uppdrag! Halkade in på familjens (mammans) blogg ni var hos. Vilken familj alltså! Häftigt! Ska bli spännande att se reportaget!

    (och jag körde inte någon bil idag.. ska till läkare med min tå imorgon..misstänker att den är bruten.)

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  15. Aha, där fick jag ihop det, jag läste på Ingelas blogg om ett fotoäventyr och nu förstår jag, jag tyckte även jag kände igen dig på en bild hos henne....ha, så kul!
    Du talar väl om när reportaget kommer ut och i vilken tidning!
    Härligt med goda vänner!
    Kramar från
    Agneta

    SvaraRadera
  16. Låter som en toppen vistelse!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. tjohoo, vännen! det är mycket bekant över alla dessa bilder :D
    vad roligt det var att ha dig här och att uppleva ilmajoki tillsammans!
    kramkram

    SvaraRadera
  18. Att dela en fin upplevelse med en vän är säkert fint:) Nu får vi andra bara vänta på reportaget. Ni är nog säkert ärligt värda bubblet i glasen:)

    SvaraRadera
  19. Vilken härlig resa du ser ut att ha haft! Men så är ju både du och Ingela helt fantastiska människor.
    Ni är bägge så vackra på fotona och Ingela klär verkligen i blått.

    Ha det gott min vän! kramisar

    SvaraRadera