8 augusti 2010

Gåvor från prylsamlarväninnan

Jag har varit ganska bloggfrånvarande de senaste dagarna. Har varit ute på minisemester till sommarparadiset. Det har varit några riktigt avslappnade dagar i mina föräldrars goda sällskap, med god dricka, god mat och en bunt med de nyaste inredningstidningarna. Jag vågar påstå att livet inte kan bli så mycket bättre än det. Inget i livet är självklart och jag vill njuta av varje stund jag får på sommarholmen med mina kära föräldrar.

Men nu ska jag presentera gåvorna jag fick av prylsamlarväninnan förra veckan. (Inte blev det som jag tänkt, gubben har ännu inte skruvat upp lampetterna, men strunt det samma, det går såhär också.)
Men jag börjar med kronorna. Hojhoj, här är det nån som vet att jag gillar kronor! :) Mässingsljusstakar gillar jag också och här är det ju två flugor i en smäll då.

Lampetterna ska få en fin plats i sovrummet. Bara gubben hinner hjälpa mig. Men har har ju sitt i garagebygget nu, så det får bli när han hinner.
En vacker tennskål fick jag också. Hon är härlig hon, prylsamlarväninnan. Hon konstaterade att jag nog är den enda vännen som hon köper köper loppisgåvor åt. :) Men jag kan ju bara säga att hon vet exakt vad jag gillar!
Jag sänder henne ett stort tack här via bloggen!!!
kamomilla


Pienellä minilomalla ollaan oltu, mökillä nauttimasta hyvästä seurasta, hyvästa ruuasta ja ihanista päivistä.
Mutta nyt on aikaa taas olla hetken tässä tietokoneen ääressä ja aionkin näyttää teille mitä viime viikolla sain ystävältäni. Kirpparilahjoja - olin ihan haltioissani! Ja tämä ystävä tietää mistä pidän...kruunut, lampetit ja tinakippo- jep osui kyllä ihan naulan kantaan! Kiitos!
Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Visst är det skönt med minisemestrar också. Jag har själv just kommit hem från en sån :)
    Finfina gåvor hon ger dig, prylsamlarvänninan!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Alldeles rätt, njuta här och nu och inte ta allting för givet!!

    SvaraRadera
  3. He he nei det er vel ikke helt akseptert i allle kretser og gi bort loppis gaver:)Men det blir vi glade for:):)trallallal...
    kos deg med gavene...
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  4. Gud va snygga "krobnljusstakarna" var då,härligt! ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken tillgång du har i din prylsamlarväninna! Men hon vet förstås att hon lämnar grejorna i goda händer! Det kan ju inte hamna på ett bättre ställe än hos dej!
    Jättefina saker!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilka fina saker och roligt eftersom de är speciellt utvalda med omtanke om vad du gillar.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Vad fint att ni kunde njuta tillsammans på stugan. Härligt med en sådan väninna. Valda med värme:)

    SvaraRadera
  8. En sån väninna är guld värd!
    Det är inte alla som kan lista ut vad man har för smak!
    Underbart!

    SvaraRadera
  9. Vilka fina saker !!
    Vad roligt att få.
    Lät härligt med en minisemester oxå.

    Ha de bäst !!
    Nilla

    SvaraRadera
  10. Hei kamomilla
    Nå er det lenge siden... sommeren er jo så travel og hektisk. Morsomt å titte inn til deg igjen.
    gratulere med koselig gave...du er heldig.
    Du må ha en god uke.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  11. Jassååå! Att frun får liksom allt hemburet! Behöver inte själv ta sig ut till loppisarna! Här får man slita och dra, för att hitta en liten futtig detalj, på något litet futtigt loppis... ;)

    Smak har, väninnan din!!!

    Vet du vad? Skolorna börjar snart???!!!

    Kramis vännen!!!
    -Pia-

    SvaraRadera
  12. hon är nog en pärla, din prylsamlarväninna!
    vi har också njutit på vårt sommarparadis, men snart är det slut på det roliga för i år. usch, tiden går så fort :/
    kramkram

    SvaraRadera
  13. Minisemestrar är underbara och oftast så korta att man inte hinner få tråkigt. Sen är det precis som du säger, man skall ta vara på tiden man har med sina föräldrar, för det är inte självklat att de alltid finns vid ens sida.
    Du har en härlig prylsamlar vännina som vet vad du vill ha. Det var många vackra saker du fått av henne, jag gillade dina nya kronljus stakar.

    Ha det gott! kram

    SvaraRadera
  14. Ihastuttavia lahjoja! Kaunis kaiverrus tinakulhon jalassa.

    SvaraRadera
  15. Trevligt med vänner som kan en ut och innan..:D har en sådan hos mig just nu i vattenhålet och ska sk vi ta oss in till Västervik för lite shopping, ha det gott, KRAM

    SvaraRadera
  16. Ihania juttuja olet taas saanut!!

    SvaraRadera
  17. Det är ju toppenfina gåvor du får!!!! Härligt att läsa att du tar vara på tiden och njuter är och nu med nära och kära! Kram fr C

    SvaraRadera
  18. Hallå i stugan
    Hoppas allt är bra med dig & det är klart att man ska njuta, njuta allt man kan!!
    Härligt med prylsamlarvänninor och din väninna verkar sitta på en guldgruva!
    Ha det bra
    Kram Marith

    SvaraRadera
  19. Låter som en härlig minisemester. Kanske man njuter mera då en då man tror man har all tid i världen... Typ som när ens 4 semesterveckor börjar ;O)
    Många jättefina fynd du fått igen! Gillar ljuskronorna jag också :O)

    SvaraRadera