2 september 2010

Lite tråkig är jag just nu...

Ett kalenderblad har vänts, och det doftar höst. Fräsch morgonluft men varma dagar och solsken varvat med regn. Men vemod i luften... Det gäller att njuta nu, snart blir det ruggigt och grått...
Jag har inte hunnit pyssla alls, för överraskande nog fick jag tillbringa största delen av veckan i stan med studierna. Tids nog jämnar det ut sig så jag kan komma hem mitt i veckan också.
Kamomilla
Kalenterissa vaihtui kuukausi ja ilmassa tuntuu selvästi että syksy on saapunut. Vielä ehtii nauttia lämpimistä päivistä mutta pian tuo kostea harmaus saapuu.
En ole ehtinyt tehdä mitään kivaa sillä jouduin yllättäen viettämään melkein koko osan viikosta opiskeluiden parissa. Jatkossa homma kyllä tasoittuu ja pääsen kotiin keskellä viikkoakin.
Kamomilla

11 kommentarer:

  1. Hej lilla skolelev! Ja, usch. Jag vill inte höra talas om höst, fastän det är en fin och vacker årstid, men efter hösten kommer...ja, vad kommer sen? Slask eller regn?

    Vet du, jag skall med min väninna till Barcelona nästa vecka! Skall bli kiva!

    Ta och "moija" dig nu!!!

    KRAAAM/Pia

    SvaraRadera
  2. Ei ku siis joo! Det var just det som JAG skulle säga!!!

    Jälleen näkemisen toivossa!!!!!

    SvaraRadera
  3. Snart helg och du får hem och pyssla. Kanske göra blompinnar av bestick?

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Det är bara att njuta av det bästa av varje årstid.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert höstäpple (det övre), fint att du trivs med studierna:)

    SvaraRadera
  6. Jo visst känner man att hösten är här, så kyligt på kvällarna nu..Lycka till med studierna!

    SvaraRadera
  7. Visst har vi fått höst nu och skönt är det i september!
    Så spännande med studierna!
    Önskar dej allt gott med detta!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Nu är det strax helg och du får åka hem och andas ut efter skol veckan. Kanske hinner du med lite pyssel, eller så bara njuter du av att få va hemma.

    Hösten är så inspirerande vacker bara solen får skina.

    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Nog är det vemodigt med hösten, fast visst finns det mycket vackert ute i naturen också denna årstid. Här har vi däremot haft ganska kallt, saknar värmen väldigt mycket! Och de ljusa sommarkvällarna... Men men, allt har ett slut, också denna sommar.
    Ska bli så spännande att höra mer om dina studier och allt vad du lär dig där! Hoppas du snart får mer tid till pyssel och sånt också.
    Ha en skön helg! :)

    SvaraRadera
  10. Ja det blir säkert i något skede tid för pyssel - stressa inte...vi väntar :)

    SvaraRadera