13 november 2010

Farsdags-söndagsbild

Eftersom det är Farsdag ska jag visa vad farsan i det här huset sysslar med. Han bakar! Han bakar och bakar och bakar... Till sin födelsedag i juni önskade han sig jäskorgar för sina bröd. Jag lovade honom det, men så hittade vi inga korgar någonstans. Ända tills förra veckan då vi besökte huvudstaden och kom hem med dessa finfina korgar. Eiring hette affären. Det var hans himmelrike. Fick ju släääpa ut honom därifrån...Eiring hittar du här : http://www.eiring.fi/svenska.php :)
Ha en riktigt skön farsdag!!
Kamomilla

Hyvää isänpäivää kaikille!
Näytän tässä teille kuvia meidän isännän harrastuksesta. Meidän isäntä siis leipoo. Hän leipoo, leipoo ja leipoo... Hän toivoikin synttäriksi kohotuskoreja mutta ei niitä löytynyt mistään. Kunnes viime viikolla kävimme Helsingissä! Sieltä löytyi ruuanlaittajan taivas- Eiring! Klikkaappa linkkiä!! :http://www.eiring.fi/suomea.php


Mukavaa isänpäivää!
Kamomilla

13 kommentarer:

  1. Så greit med en mann som baker da. Flere menn skulle gjort det.Fine former til brødet.
    Klem

    SvaraRadera
  2. Farsan i huset verkar ju vara ett riktigt proffs! Såna korgar har jag sett i ett jättefint bageri här i Vasastan, de bakar mest surdegsbröd som smaka himmelskt - om det nu beror på korgarna vet jag inte - men det ska nog mera till.
    Det ser i alla fall lovande ut i makens korgar där!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. mmm, jag riktigt känner dofterna genom skärmen. Kommer inte lukt-webben snart? :)

    Skön söndag önskar helena!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina jäskorgar! Vi har ett stenugnsbageri alldeles nära där jag bor och dom gör surdgar och grejer och har kurser och nu har dom också jäskorgar! Vilken redig karl du har! Det har iofs jag också, men bakar det gör han inte, men lagar mat gör han!
    Kram

    SvaraRadera
  5. jag har besökt eiring. jag kom inte tomhänt ut ur affären jag heller ;)
    korgarna ser fina ut, men jag ska nog inte köpa sådana. ju mindre färskt bröd man har hemma, desto mindre äter man. du vet...
    kram och hälsa gubben!

    SvaraRadera
  6. Fint att han äntligen fick sina korgar, dom blir säkert väl använda:)

    SvaraRadera
  7. Så kjekt med en mann som baker:)
    ha en fin søndag
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  8. Han e duktig din karl :)

    Trevlig farsdag ditåt också

    SvaraRadera
  9. Redig man som bakar sitt eget bröd på Fars Dag!
    Fiffiga jäsformar, det där.
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  10. Hej du! Det blir nog jättefina (och goda) bröd när det får jäsa i så fina korgar. Här har vi en lugn fars dag då Matilda har över 39 grader i feber och är inte alls bra. Nu bakar jag bullar som jag hoppas kunna truga med....

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  11. Så det var sådana korgar du talade om! Vi har just avnjutit en härlig middag med hasselbacks potatis och stekt flundrafile mm. som fadenr i huset själv fått stå för (och kocka till sina svärföräldrar till på köpet,hih).

    Ha det så bra!

    Kraaam/Pia

    SvaraRadera
  12. Vad härligt med en man som bakar. Och dessutom med snygga jäskorgar...

    Ha det fint
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Mycket kvar att lära...aldrig hört om jäskorgar??

    SvaraRadera