4 januari 2012

Jag är långt borta hemifrån just nu, på en fyra dagar lång arbetsresa. Men jag ska bjuda på en bild av Svante, som häromdagen träffade sin stora kärlek när vi var ute på promenad. Han blir alltid alldeles vimsig när han träffar henne. Så har det varit ända sedan han var liten. Och ingen annan hund får honom att bli så kollrig som just hon.

Olen pitkällä työmatkalla, kaukana kotoa. Kuva on muutaman päivän takaa kun oltiin Svanten kanssa kävelyllä. Tapasimme vanhan koirarouvan johon Svante on aina ollut ihastunut.  Ihan pienestä pennusta siis. Svante menee tästä laydistä ihan sekaisin, eikä kellään muulla koiralla ole samanlaista vaikutusta häneen. :)

15 kommentarer:

  1. Så kan det vara när man möter den stora kärleken! Jag förstod att du rör dig i våra trakter. Så trevligt. Lycka till med arbetsuppdraget! Kanske vi får ta del av resultatet på bloggen sedan?

    SvaraRadera
  2. Det är kärlek det !! Svante han är gooo...
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  3. Så söta och visst är kärleken underbar!

    3 tanter.

    SvaraRadera
  4. Det ser ju alldeles bedårande ut. Vilken härlig historia :)

    SvaraRadera
  5. Ja visst tycks det vara frågan om STOR kärlek ;)

    SvaraRadera
  6. Det är trevligt att se att djur blir också lite kollriga när dom blir kära.

    SvaraRadera
  7. Vilka raringar. Jodå, kärleken hittar fram överallt.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Men äääähhhh, vad sött =) Jag blir alltid så sjukt frustrerad när jag är inne på din blogg; du är så kreativ och har så fina bilder, och ett sånt vackert hus att jag dör! Vi lade nästan vantarna på ett 1800-tals hus i höstas, men i sista stund sket det på sig och jag bara villvillvill också få börja pyssla i mitt EGNA sekelskifteshus. Bläh. Nu låter det här ju lite pessimistiskt, men det är nog en komplimang ändå =) Gott nytt år!

    SvaraRadera
  9. Först god fortsättning på det nya året... Hur goa se de inte ut de små liven... kram J

    SvaraRadera
  10. Svante on ihanan valkoinen toisin kuin isäni 12 v vanha rouva, westie (tassut ja kuono punaiset.) Nyt ajattelinkin kysyä sinulta, että mitä ruokaa syötät Svanttelle ?

    SvaraRadera
  11. Ihana kuva, upea suorastaan! ♥

    SvaraRadera
  12. Åh, så fina hundar båda två...♥

    SvaraRadera
  13. <3 <3 <3

    blir så lycklig av att se dom mysa å nosa!

    SvaraRadera