4 mars 2012

Amalias hem

Jag brukar med jämna mellanrum besöka ÖRTTI/ KÄPÄLÄKELLARI i Korpo, för att köpa hundmat åt vår Svante. Hur det nu är, så brukar jag samtidigt ramla in i inredningsbutiken AMALIAS HEM , men det är inte så konstigt då de har sin affärsverksamhet i samma utrymmen.  Från Amalias hem är det svårt att gå hem tomhänt, även om jag aldrig har råd att handla så mycket som jag vill.

Vackra inredningssaker, påsar för mobiltelefon

                                                                               smycken

...och ett smycke fastnade ju i min hand förstås, och jag tycker jag var värd det! :) Fotat på bonusdotterns handled- sådär släta och unga fina händer har inte jag!


 Käyn säännöllisesti Korppoossa, ÖRTISSÄ/ KÄPÄLÄKELLARISSA sillä saan sieltä sopivat murkinat meidän Svante-koiralle. Yleensä käy niin että eksyn myös TERHIN putiikkiin ja kääteen tarttuu aina jotain. Tällä kertaa tämä ihana nahkakoru.

6 kommentarer:

  1. En butik till man borde besöka ser jag ;)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dig...
    så mycket vackert! såg ett halsband där som jag blev helt betagen av, hänget...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Hej där, nu var det alldeles för länge sedan jag var här inne och kikade ser jag (och du har ny, snygg, header igen, hihi!)
    Vilka härliga ting i denna affär...

    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Jättefint armband. Det enkla är ofta finast!

    Helena I Ödsmål

    SvaraRadera
  5. Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
    Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
    Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
    Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

    SvaraRadera
  6. Härlig butik, tänk om man hade råd med allt man ville. Så tråkigt man skulle ha att inte tråna efter just det där. Det är bra med ögongodis. Kram

    SvaraRadera