15 juni 2012

Jag ska äta min gamla hatt...

Never say never, det har jag lärt mig. Jag har fått krypa till korset så många gånger under det senaste året att jag bara suckar över mig själv och mina benhårda uttalanden...Jag får äta min hatt flera gånger om!!

Jag skulle minsann inte lära mig powerpoint i fotoskolan, så jag slarvade med timmarna. (men sen skulle jag ju hålla fotokurs och haha vad behövde jag då? Jo powerpoint!...) Jag gillade inte porträttfoto heller, nehej för jag skulle bli inredningsfotograf. Japp, för jag kunde ju inte det där med att få människor på bild. Så slutdiskuterat med det! Och vad har jag nu gjort halva månaden? Fotat studenter...


Och studio?Nejnej, inte min grej.. men det är kul- studion i vår skola är jättefin!.. (tuggtugg)

Och så kom INSTAGRAM. Hah! inget för fotografer..nänä. Vi fotar kvalitet You see.. Jag skulle minsann inte bara klicka snapshots med mobilen (!) och lägga upp på nätet. Hallå alltså? Så många som tror det blir bra bara med lite filters?? Tills jag insåg att jag också var fast... och tills jag insåg att en bra fotograf faktiskt får roliga bilder med instagram. Och kan man inte fota så märks det nog där också. Och konstnärssjäl som jag är, så flödar allt som bilder genom mitt huvud och nu får jag utlopp för det som ständigt  bubblar upp.

               Kossa fotograferad  med mobilen och behandlad med en Android gratisapp och sen i Instagram

Ja, här sitter jag och tuggar på min gamla hatt och äter upp mina stenhårda principer. Men jag är kvinna nog att erkänna det.
                                          Nån annan som ätit upp sina ord?

                                         P.S vill du följa mig på instagram så finns jag HÄR

Vannomatta paras..jee. Olen vanhan olkihattuni saanut syödä jo moneen otteeseen, kun olen kivenkovaa väittänyt jotain  jota en sitten olekaan osannut pitää..
Powerpointiahan ei pitänyt opetella. Mitäs minä sillä?? Kunnes pidin valokuvauskurssin ja pitikin tapella ohjelman kanssa yksin....
Potrettikuvausta? Ei ikinä!! Minusta piti tulla pelkkä sisustuskuvaaja!! Mutta mitä olen tässä toukokuussa tehnyt? Kuvannut Ylioppilaita..
Studio? eii... ei ole mun juttu. (mutta sitten koulun studiossa olikin yllättäen tosi kivaa..)

INSTAGRAM?? Ei sentään. Luuleko joku että jollain filttereillä tulee kännykkäkuvista taidetta? Ei oo mun juttu. Höh, mä en ainakaan aio!! Ja sitten yhtäkkiä olinkin koukussa... Taisin oivaltaa että kuvaustaito näkyy myös niissä kuvissa. Sitäpaitsi olen taiteilijasielu ja päässäni virtaa alituinen kuvavirta ja luovuutta pääsen purkamaan tätkin kautta...
Vannomatta paras siis, sanani syön, ja vanhaa olkihattua täällä pureskelen... :) Tunnustaako joku muukin syövänsä sanansa?? No, ainakin myönnän rehellisesti!!
Tuo lehmäkuva on kuvattu kännykällä- Andorid ilmaiskamera-appiä käyttäen ja sitten Instagramkäsittelyä.
Haluatko seurata Instagrampostauksiani? Löydät minut TÄÄLTÄ

9 kommentarer:

  1. Jodå, gamla principer har man fått ätit upp som man äter matrester. Jag tror också att det handlar om den finlandssvenska princioen. Vi är ett principfast folk. Jag sa ju att jag aldrig ska ta digitalabilder. Nu tar jag bara sådana. samt jag skulle ej heller blogga. Ja nu har jag en blogg.
    Det blir fina bilder m ed instagram också. Det är roligt när någon tycker om sin bild fast personen finns i Asien. Detta går ju ursnabbt numera. Fortsätt instagramma du.. :-D

    SvaraRadera
  2. Hihi, man ska väl aldrig säga aldrig om något för man vet ju inte vad framtiden bär med sig. Fina studentbilder i alla fall! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Tror vi nog alla hamnar mer eller mindre käka vår hatt i ngt skede av våra liv - själv skulle jag då aldrig varken gifta mig eller skaffa barn...här sitter man med ring på fingret och andra barnet på G ;) Snygga bilder och hur duktig som helst är du!!

    SvaraRadera
  4. Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig :)

    SvaraRadera
  5. Ja, tänk vad livet kan göra total omvändning ibland. Men visst är det bra att man kan ändra sig och aven stå för det. Super bra jobb gör du ju!
    Tack för idag förresten!

    SvaraRadera
  6. Visst får man äta upp sina ord många gånger under sitt liv..man skall aldrig säga aldrig..liksom. Men vilken tur att du fastnar så lätt vid olika saker för allt du fotar och gör blir bara så bra. Och instagramfotot är bara så härligt.
    Slapp int in på instagramsidan, vill ju så klart följa dig där också!
    Ha en skön helg :-)

    SvaraRadera
  7. hoppas hatten inte smakar allt för illa. ;)
    kram

    SvaraRadera
  8. Oberoende om du ville eller inte ville så nog KAN du allt fota människor och dina bilder är jättefina!!!
    Kram sabina

    SvaraRadera
  9. Hihi, du är för härlig!
    Önskar att jag kunde skicka över en flaska bubbelvin, så att du åtminstone fick något gott att skölja ner den där hatten med! ;-)

    /Anna-Karin

    SvaraRadera