20 november 2012

Jag längtar så efter ljuset

Mina betongpäron har flyttat till fönsternischen i vid trappan, tillsammans med snöflingeslingan från IKEA. Den lyser lite mesigt tycker jag, men det får duga.
Det börjar redan ploppa upp nya ideer för ljusarrangemang i vardagsrummet och snart ska man ju ändå fundera på adventsljusstakar och annat. Jag längtar så otroligt efter ljus just nu. Här i skogen är det beckmörkt om kvällarna. Inte en enda ljusglimt ser man.

Betonipäärynät muuttivat ikkunasyvennykseeen portaiden viereen, IKEAn lumihiutaleköynnöksen kanssa. Kunnon valoa siitä ei tule, mutta saa kelvata nyt näin. Pikkuhuljaa päähäni putkahtaa erilaisia kynttilä- ja valaisuideoita ja kohta saadaankin kaivaa esiin adventtikyntteliköt sun muut. Kaipaan valoa hurjan paljon tällä hetkellä. Täällä metsässä on iltaisin ihan säkkipimeää.

11 kommentarer:

  1. Älskar dina päron - så vackra!

    SvaraRadera
  2. ja, det behövs minsann ljus just nu. Dina päron är så fina!

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint! Ljuvliga päron och fin slinga!! Väntar sååå på att vår förbenade renovering är över för i år så att jag kan pynta det fint hos oss!! Mmm..härligt med öjus och jul! Kram på dig*

    SvaraRadera
  4. Sååå fina päron!
    O som alltid, inspirerande att kika in här (vilket jag gör ofta fast kommentarerna inte haglar). Kramar

    SvaraRadera
  5. Så fint de lyser! Ja, nu behövs mycket ljus och bor man på landet är det verkligen becksvart när det mörknat!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Hahaa, nu har jag kommit på hur jag kan kommentenra - äntligen!
    Jag har en likadan ljusslinga, men har inte hittat dess boplats än. Tycker den är supersöt.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja det där med kolmörker på landet känner man till... är helt fascinerad över att kunna gå ut på kvällarna nu och ha gatlyktor som lyser för mig...förutom en liten bit där ficklampa behövs...
    så ljus är inte fel alls... det finns en del att välja på nu...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Ja att bo på landet innebär mycket ljus!! Om en vecka är det 1:a advent...Då får vi slå på stort!
    Ha en bra vecka....älskar dina bilder!♥

    SvaraRadera
  9. Oj va fina päron.. Har du gjort dem själv eller köpt..?

    SvaraRadera