7 december 2012

Smått och gott

Jag har några små plastdjur som jag tänker måla, men vädret är liksom aldrig på min sida- om det inte blåser så snöar det eller är svinkallt. (dillade om de här djuren i radiointervjun också- länken till intervjun  finns i förra inlägget ifall du vill höra ) Men kanske målandet lyckas idag?



Papperstjärnan har jag gjort själv, av tapetpapper. Instruktioner hittar du HÄR
Där finns en del annat skoj också.

Fredag igen! Tyckte det var fredag alldeles nyss, men det var ju onsdagen som kändes som fredag då vi finländare firade självständighetsdagen igår och alla var lediga från sina jobb. :)



Minulla on muutama muovieläin joka odottaa maalausta mutta säät eivät ole suosineet. On joko ollut hirmu kylmä, satanut lunta tai tuullut, eikä maalaamista ole voinut harkitakaan. No ehkä tänään?
Paperitähden olen tehnyt itse- ohjeet löytyy TÄÄLTÄ.
Taas on perjantai- tuntuu kuin perjantaita olisi jo vietetty, mutta se olikin keskiviikko. Tuo itsenäisyyspäivä sekoitti minun pään ihan kokonaan :)

7 kommentarer:

  1. Nu har jag lyssnat på dig, och du, vilken radioproffs du är. Så roligt att höra dig, så himla naturligt och intressant!
    Du får börja pod-casta om inredning!
    Nu väntar jag bara på den vita hjorten.... ;-)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Kauniita kuvia:)
    itse oon aina jatellut aiemmin että nuo pikku eläimet on vaan lasten leikkikaluja, mutta ajatusmaailma on saanut nyt uusia käänteitä, kiitos blogistanian:)

    SvaraRadera
  3. Tittar in till dig nästan dagligen och urdålig på att lämna kommentar :(
    Din header är så kul! Han bjuder verkligen på sig, med hatt och allt! Wow! Och voffsen i barnvagnen! Har kikat i Maalla och det var ett fint reportage och otroligt fina bilder. Jag kan bara inte sluta beundra din talang att fotografera med den känslan.

    På julmarknaden skulle jag komma mer än gärna, med det blir kanske för lång väg från Österbotten?! ;)

    Lycka till på marknaden och fin andra advent till dig!
    Mona

    SvaraRadera
  4. Så fina djuren är och säkert jättesnygga som svarta också!

    Jättefin stjärna!!! Tack för tipset!
    Måste lyssna på din intervju också!

    Ha en fin fredag!
    kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Nu har jag hört intervjun också! Åh, så duktig du är och så proffsig du låter! Kul att få höra din röst också! och roligt att du ville dela med dej!
    Kram igen
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Helt underbar header! Började le så fort jag såg den! Om man ska spraymåla mindre saker så kan man lägga dem i botten på en stor kartong, så slipper man färg överallt om man måste vara inomhus... om man klarar lukten förstås!

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina pappersstjärnor - jag skall genast kika på länken också.

    Jag har varit usel på att lämna hälsningar hos bloggvänner under en lång tid nu, men har varit inne hos dig ofta och njutit av dina vackra bilder. Och jag måste ju säga att du har en VÄLDIGT fin ny header! Lite "Pettsom och Findus" över den, fast plus hund och minus Findus... :-)

    Hoppas du får en skön helg nu!

    Hälsningar,
    Helena

    SvaraRadera