15 december 2012

Vackert på alla sätt och vis

 Djiiizz så det har snöat och snöat och mer lär det bli!!  Snart vet gubben inte vart han ska skotta allt...
Lusthuset göms i drivorna.


Igår fick jag en fin gåva. En blomsterhälsning  från Handelsträdgårdsförbundet, och det var ju trevligt!! Jag valde att hämta min gåva från Flowers & Fantasy i Pargas, där jag kikar in nu och då. Sällan kommer jag ut tomhänt. Nu blev det rött och vitt- med hycinter, amaryllis, tulpaner  och julrosor. Allt vackert samlat i en korg med mossa och kvistar. Alla blommor är dessutom inhemska! Såå snyggt och juligt! TACK!!


Nu idag blev det julreportage mitt i  snöstormen. Hur mysigt som helst! Tur att strömmen inte gick..



Huuh, onpas tullut lunta- ja lisää luvataan! Mies ei enää tiedä mihin sitä työntäisi.. Huvimajakin häviää kohta kinoksiin.
Eilen sain Kauppapuutarhaliitolta lahjan jonka sain hakea Paraisilta, Flowers & Fantasypuodista. Korissa on Amaryllistä, hyasinttiä, punaista tulppaania ja jouluruusua sopivasti sammaleen ja oksien  keskellä kauniissa korissa. Kaikki kasvit ovat kotimaisia. Tästä tykkään! Ihanan herkkää ja kaunista! KIITOS!!


Tänään joulukodin kuvaukset keskellä lumimyräkkää. onneksi sähköt eivät katkenneet!

9 kommentarer:

  1. Teillä on niin kaunista, kattelin monta postausta alespäin!!
    Oli niin kiva nähdä <3
    ja "joulumiehelle" terkkuja ;)
    jaana

    SvaraRadera
  2. Så ni har snöstorm där.. Då vet man att vi får den hitåt så småningom... Tycker att det verkar somom ni har mera snö där västerut... Men otroligt vackert är det i naturen..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Vilken fin julgrupp! Älskar de små tulpanerna, och julrosen är en ny favorit som blommar precis bredvid mig där jag sitter nu.
    Här har börjat töa, och det är inte roligt... Inte så jättemycket snö, men dåligt plogat och så denna modd... fy det är inte kul
    Ha en fortsatt fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. ja, jösses vad det snöar! det verkar aldrig ta slut, o enligt väderrapporten ska det snöa minst 10 dar till... Jättefin julgrupp!

    SvaraRadera
  5. fin bild.
    Så mycket snö.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Fiilistelemässä kauniiden kuviesi myötä...

    SvaraRadera
  7. Vilket fantastiskt jullandskap! Tala om julstämning utomhus nu!
    Här har slaskat sen igår och nu väntar glashala vägar och ihopsjunken smutssnö! Hit och dit med vädret!

    Vilken otroligt vacker blomsterkorg att njuta av!
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Underbart vintrigt! Här har det börjat regna så smått, hoppas molnen tänker om och skickar ner lite snö istället! :-)

    SvaraRadera