6 januari 2013

Fest!

Igår hade vi en liten middagsfest med våra vänner. Det blev en riktigt trevlig kväll. Tyvärr har jag bara foton från början av kvällen, för jag vågar inte riskera att ha sönder kameran efter några glas vin...
(önskar mig verkligen en liten behändig bloggkamera - en EOS M)


Vi började i lusthuset, med traditionellt brännvinsbord. Det har jag skrivit om tidigare, så vill du kolla upp vad det betyder så ska du klicka HÄR. Efter välkomstsnaps och tilltugg flyttade vi oss in och njöt av en lång och trevlig middag med både förrätt, varmrätt och efterrätt. Trevligt var det och kommer säkert att upprepas! Tack till kocken (min man) - det var utsökt! Och tack till gästerna för både blommor och dryck och framförallt trevlig samvaro!








Meillä oli eilen vieraita. Juhlat aloitettiin huvimajassa perinteisen viinapöydän kera ( tämä on jo jonkinlainen perinne meillä mutta vaikea selittää tässä lyhyesti) Olen ruotsiksi kirjoitellut viinapöydän ideasta aikaisemmin -postaus löytyy TÄÄLTÄ
Minulla on kuvia vain alku-illasta sillä en uskalla kameran kanssa heilua juhlissa muutaman viinilasin jälkeen. Pienempää kätevää bloggauskameraa toivon itselleni..
Viinapöydän antimien jälkeen siirrytiin sisälle ja nautittiin ihanasta päivällisestä johon kuului alkuruoka, lämmin ateria sekä jälkiruoka. Kiitos kokille! (miehelleni siis) Kiitokset myös vieraille, kukista ja juomista ja ihanan leppoisasta seurasta!

11 kommentarer:

  1. Oj vilken härlig fest! Så spännande med brännvinsbordet och att servera mat med gamla anor. Jättemysigt, och oj, vad man önskar att man kunde bli bjuden på ett sånt överflöd av goda grejor...
    Och så dina fina matbilder... ja du, nu får jag nog gå och äta nåt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Det ser supermysigt ut! din man lagar så himla god mat och dina bilder gör den verkligen rättvisa!

    SvaraRadera
  3. Kuulostaa ja näyttää ihanilta juhlilta! Hienoja säkkityynyjä.

    SvaraRadera
  4. Halloj!
    Vilket välkommande, så vackert med "elden".
    Och förstår att ni haft trevligt :O))
    kram kram Arja

    SvaraRadera
  5. Så otroligt härliga bilder! Det ser verkligen fint och frestande ut! Klokt av dej att inte fota hela kvällen - man vill ju vara med och uppleva också! Kul ändå att du delade med dej lite av kvällen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Det där med brännvinsbord låter så ... rustikt på nåt sätt så det måste nog provas nån gång!

    SvaraRadera
  7. Hej Kamomilla!
    Vad längesen jag var här...!!
    Såg glimten av ditt ljuvliga lusthus på lilla länkbilden och blev nyfiken......och vad ser jag, en gammal bekant! Det kan man kalla telepati!
    Vad mallig jag blir att se den luringen i din vackra miljö! :o)
    Hmmm.....spännande fester ni har då du måste gömma undan värdesakerna. ;o)))
    Gott nytt år finaste Kamomilla!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Vad fint!! Ser så otroligt vackert och inbjudande ut - kan inte annat säga än att jag gärna deltagit ;)

    SvaraRadera
  9. Det ljuvliga lusthuset med den härliga kaminen, gillar så mycket. Maten var det nog inget fel på heller, skulle nog säkert slinka snabbt ner här också :)

    SvaraRadera