27 januari 2013

Frågor?

Idag saknade jag ljuset. Det som finns i den här bilden som jag tog förra helgen. Men man ska ju inte klaga, nog finns det där, bara det är en molnfri dag.

Lider av lite bloggtorka just nu, så jag kör igång ett frågeinlägg nu. Vassego och ställ mig frågor! Vad vill ni veta om mig  eller om Villa Kamomilla? Jag svarar på det mesta, men tar mig friheten att inte avslöja affärshemligheter eller allt för personliga detaljer.

                                                       

Tänään kaipasin valoa. Mihin se katosi? Viime viikon kuvissa sitä vielä oli...No, en valita, kyllähän se sieltä löytyy, jos tulee poutapäiviä.
Bloggailu ei  nyt oikein innosta, en millään löydä mitään kivoja aiheita joten ajattelin että voisin pitää kyselytuokion. Eli olkaa hyvät- esittäkää kysymyksiä. Mitä haluatte tietää minusta tai Villa Kamomillasta?  Varjelen yksityisyyttäni joten en vastaa liian henkilkohtaisiin kysymyksiin enkä paljasta yrityssalaisuuksia tietenkään :)

12 kommentarer:

  1. Hoppsan, nu blev det besvärligt... Frågor? hmmm...
    jo! funderar du på att vidareutbilda dig, eller tycker du att du har hittat din rätta plats nu?
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Innan du blev fotograf, vad jobbade du med?

    Ha en fin ny vecka!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  3. Tror du att du sku trivas som mode fotograf i den stora världen med alla kändis modeller o glamour??(fast bakom kulisserna e de väl inte alltid så glamour;)Hälsningar Lisette

    SvaraRadera
  4. Kan du tänka dej att komma till Åland å hålla kamerakurs nån helg..? Hur många måste man vara i gruppen för att det skulle bli av. Övernattningsplats och chaufför finns.... ;o))

    SvaraRadera
  5. Voisinpa vaikka kysäistä mikä oli omasta mielestäsi lemppari postauksesi blogissasi viime vuodelta :) ?
    terkkuja, Susanna

    SvaraRadera
  6. Mihin kaikkiin sisustuslehtiin teet juuri tällä hekellä juttuja? Ja hauska olisi kuulla, että kun "löydät" tai kuulet tutun tutulta, että joku voisi antaa kuvata esim. kotiaan, niin miten se koko juttu sitten etenee, jos et tunne asiakasta entuudestan?

    SvaraRadera
  7. Jag gillar din blogg, men har funderat över varför du valt att förminska dig själv som kvinna och yrkesmänniska genom att ha "lilla" med i headern på bloggen. Du är alls inte liten! Hälsn från en feminist

    SvaraRadera
  8. Jag undrar ifall du använder blixt när du fotar inredningsreportagen? Aldrig blixt, ibland blixt eller alltid blixt? (inne alltså)
    Och följdfrågan blir då, vad för blixt? (Finns ju så mycket att välja på.) Fristående på stativ med paraply och allt vad det kan vara?? :)
    Och så undrar jag ifall du har något tilt/shift-objektiv, och i så fall vad du tycker om det?
    Blir glad ifall du svarar.

    //Boije

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Jag vet inte om du svarar på fler frågor, men jag gör ett försök i alla fall :)

    Vad är plus och minus med att bo i skärgården? Och hur mycket anlitar ortsbor dig för olika uppdrag?

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Hej Anna- såg din fråga först nu-

    Plus är naturen- den finns utanför dörren. Havet- jag bara måste bo vid havet. Egen ro. Hunden trivs, familjen trivs- mannen får odla. Man ser himlen och stjärnorna- vintergatan...
    Man kan inte göra impulsköp :)
    Frisk luft, ett naturligt förhållande till kretsloppet. (om man är öppen för det)
    LANTLIV :)

    Minus- har man glömt nåt från affären så är det långt att åka tillbaka. Man kan inte göra impulsköp, reafynda osv ;)
    Alla vet allt om alla (men å andra sidan- man känner sina grannar bättre än i ett höghus!!) (vet)

    Långa avstånd- allt måste planeras. Alla familjemedlemmar borde ha körkort och egna fortskaffningsmedel för att det skulle löpa bra.

    Finns inga affärer med kläder åt familjen, skolsaker eller annat nödvändigt.
    Dålig nätförbindelse på sina håll (hos oss åtminstone)
    Nästan alla jobb= timmar i bil

    Ortsborna anlitar mig rätt så sällan faktiskt. Vilket ärtråkigt. De mesta arbetstillfällen har jag i Pargas- 30 km härifrån.

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Lite sent ute, men om jag hinner med, så skulle jag vilja fråga vad du har för kriterier när du väljer hus och hem för fotografering?
    Måste hela huset vara perfekt stajlat färdigt, eller plockar du även "godbitar" ur vardagskaos?

    Hälsningar, Dine

    SvaraRadera