16 januari 2013

Hälsningar från fältet

Inte lätt att hänga med i svängarna med bloggen nu, ska ni veta. Jag har många bollar i luften på dagarna och på kvällarna ska det skjutsas ungdomar, tränas, värmas huset, osv, så tiden för bloggfotograferandet vill bli knapp.
Jag gillar inte att blogga med iphonebilder men nu får det bli en från instagram (camillakamomilla heter jag där) från gårdagens arbetsfält. Jag hinner helt enkelt inte plocka fram det här stora härliga åbäket som du ser i bilden, bara för några bloggbilder. Jag har två reportage som väntar på redigering. Så nu rusar jag vidare! :)



Nyt on vaikea ehtiä tekemään blogipostauksia, minulla on niin monta palloa ilmassa päivisin, ja iltaisin pitää kuskata nuoria sinne tänne, omat treenit pitää vetää ja taloa lämmitellä. Nyt en millään ehdi tätä kuvassa näkyvää suurta mutta ihanaa kömpelystä käyttää joten saatte tyytyä instagramkuvaan eiliseltä työmaalta, vaikka kuinka haluaisin puhelinkuvia välttää.  Minua odottaa kahden kotijutun valokuvakasat joten nyt kuvankäsittelyhommiin ja heti! Moi!

13 kommentarer:

  1. Ibland är det inte lätt att få ihop livet, härlig bild mitt i fotograferandet! Lycka till med redigering.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Låter mer än bekant med alla sysslor ett familjeliv + jobbet kräver och svårt att få tiden att räcka till.
    Idag är jag hemma med ett sjukt barn och har riktigt passat på och fotat bloggbilder, medan det är ljust på dagen. Sånt hinner man ju aldrig annars.

    Kram Sabina

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Låter bra med fullt opp på jobbfronten :)

    SvaraRadera
  5. Tuo olisi niin oma unelma-ammattini!:)
    Saman ihanan ja painavan hökötyksen takana häärin myös minä, mutta lähinnä omassa kodissani...:)

    SvaraRadera
  6. Halloj!
    Jag nöjer mig med det hihi. Kul att du har fullt upp med jobbet :O)
    kram kram Arja

    SvaraRadera
  7. instagram är perfekt att ta till när man ska leta bilder... om några har sett dom redan så... men man har ju fb också... favoriter i repriser alltså. Kul att du har fullt upp... njae det där med eldandet kan man väl vara utan, kanske...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Tee sinä ahkerasti töitä niin me saadaan nauttia tuloksista ;)

    SvaraRadera
  9. jag igen har fått vara barnvakt åt ett sjukt barnbarn, förstår om folk som jobbar ont har tid att blogga.
    Vad roligt att du har bra med jobb :-)

    SvaraRadera
  10. är lite dålig på dethär mobilkommenterande, verkar som om mina fingertoppar är som korvar.
    Menade naturligtvis har ont om tid ;-)

    SvaraRadera
  11. Kamerastasi tuli mieleen että jos ostaa jalustan (isohkolle kameralle) niin mitä ominaisuuksia siinä pitäisi olla - paitse että se olisi mahd.kevyt, koska sitä olisi tarkoitus käyttää myös lomilla.

    SvaraRadera
  12. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  13. Jag lade till dig ikväll,ja heter Blixttilda på Instagram, ifall du undrar vem det är.

    SvaraRadera