1 januari 2013

Nyårsmenyn i bilder

Gott Nytt År till er alla och tusen tack för alla gulliga hälsningar!!
Här kommer ett kort inlägg om vår nyårsmat. Jag fick några önskemål om mera matbilder och det kommer säkert att uppfyllas under det nya året.

                                       Hastigt och lustigt slank den goda förrätten ner...


               Till huvudrätt blev det ytterfile´ av rådjur med äppelcidermarinerade och stekta  rotsaker .


     Vi har tagit ner vårt ursprungliga klaffbord, med en såå vacker yta. Mer om det i nästa inlägg!


Precis passligt av allt, men ostarna vi klämde i oss på natten blev lite too much. Så nu är man rätt så lättad att vardagen tar över igen. Just nu känns det rätt så stuffat.

Onnea uudelle vuodelle ja kiitos kaikista mukavista kommenteista!! 
Tässä lyhyt postaus uuden vuoden menyystä. Sainkin toiveita ruokakuvista ja varmasti niitä tulee lisää tulevan vuoden aikana.
Alkuruoka haihtui nopeasti lautaselta ja sen jälkeen syötiin metsäkauriin ulkofilettä omenaciiderissä marinoitujen  ja paistettujen juuresten kera.
Sopivasti kaikkea mutta yöllä syödyt juustot olivat kyllä jo liikaa. Onneksi arki koittaa taas jotta päästään takaisin omaan rytmiin. Nyt on melko ähky olo.

Otimme muuten taas käyttöön alkuperäisen klaffipöydän joka on pitkään ollut yläkerrassa. Ihana patinoitunut pinta! Lisää tästä seuraavassa postauksessa!

12 kommentarer:

  1. Underbara bilder och menyn gick inte av för hackor..god fortsättning och skönt att det är vardag igen tycker jag....kram

    SvaraRadera
  2. God fortsättning på nya året!!

    Sällan jag startar datorn numera, blir mest bara att kolla IG...
    Massor med ljuvliga bilder du visat här i bloggen!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Jösses männska, dina matbilder är magiska! Hur gör du? Det är liksom en medeltida känsla blandat med italienskt lantliv. Jag ryyyyser, så bra de är.
    God fortsättning, förresten.... glömde nästan av det, för jag är alldeles matt efter att ha sett bilderna...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Fin fina bilder, nog har man ju stoppat i sig allt möjligt under helgen, men vardagen kommer igen.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Ser sååå gott ut! Väldigt tilltalande bilder :)

    SvaraRadera
  6. Ser jättefint och gott ut! Vackra bilder! Gott nytt år!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Todella kauniita kuvia olet ottanut... aivan mahtavia;)

    Hyvää uutta vuotta sinulle!

    Terkuin, Frida

    SvaraRadera
  8. Kauniita kuvia ja ihanan näköistä! Nyt tulee aivan nälkä :)

    SvaraRadera
  9. Men se, där kom det ju mer mat på en gång. Hihi :)

    SvaraRadera
  10. Klaffbordet passar utmärkt till fotografier..men är också helt härligt på er veranda..såå fint. Maten skulle nog se god ut var den än skulle vara placerad..MUMS :-)

    SvaraRadera
  11. Jag vet inte hur det gick till att jag halkade in på din blogg, men JÖSSES vad jag fastnade DIREKT! Helt makalösa underbara foton och miljöer och jag är förundrad hur du gör allt detta??
    Och till råga på allt pratar du även suomea! Hyvä maku. :)

    SvaraRadera