31 januari 2013

Ordning på torpet ska det bli minsann!

Mitt liv just nu består av att hålla en massa bollar i luften, maila hit och dit, komma ihåg datum för deadline, adresser och telefonnummer, skjutsar hit och dit, möten o dyl. Jag har ännu inte haft den perfekta almanackan för att hålla reda på mig själv, så i ett sista försök att hitta den ultimata almanackan beställde jag en personlig måttbeställd sådan HÄRIFRÅN 

Det bästa med denna var, att det går att få en finlandssvensk version- alltså en version med finska helgdagar och finlandssvenska namnsdagar och på det svenska språket. Ja, det gillar jag! Och så gillar jag det att man själv väljer utseendet på sidorna också. Kan det bli bättre?
Velade länge med foto på framsidan men jag kunde bara inte välja. (lite ironiskt vad, när man är fotograf och borde ha tusentals bilder att välja mellan?) istället blev det såhär- med hjälp av lite teknik.
Nu väntar jag otåligt på att den ska bli klar och dimpa ner i postlådan!


 EDIT senare: Obs länken blev först fel, men jag har rättat till det!!!
                                                                     
Elämäni tällä hetkellä on melko kaoottinen sekoitus päivämääriä, sähköpostia, deadlaineja, osoitteita, puhelinnumeroita, ajamista sinne tänne, kokouksia ym. En ole vielä löytänyt sitä parasta almanakkaa joka pitäisi minut ja pääni  järjestyksessä, mutta nyt on ainakin toivoa, sillä tilasin TÄÄLTÄ oivan ratkaisun ongelmiini. Mittatilaustyönä tehty persoonallinen almanakka!  Ilokseni se löytyi myös suomenruotsalaisena versiona- eli pyhät sun muut päivät Suomen kalenterin mukaan mutta  muu teksti ruotsiksi. Kiva että sivujen sisältöä sai mukata omien tarpeiden mukaan.

Kansikuvan valinta oli yhtä tuskaa (aika ironista eikö vain- olenhan valokuvaaja) ja päädyin sitten tekniikan avulla tekemään itselleni tällaisen version. Nyt vaan kärsimättömänä odotan että se tipahtaisi postilaatikkooni!!

7 kommentarer:

  1. Fin! En sån skulle man kanske satsa på ?!?!

    SvaraRadera
  2. Vitsit miten ihana ja aivan mahtava, juttu, että ulkonäköä voi noinkin paljon muokata:) Täytyy käydä kurkkimassa. Täällä pää on aina ollut yhtä sekaisin, onneksi koti alkaa pikkuhiljaa olemaan järjestyksessä;) Enää ainoastaan keittiön välilasi uupuu, mutta mies lupasi tänään ottaa yhteyttä vielä toiseen lasintoimittajaan;) Hypin kyllä vähintäänkin tasajalkaa, kun sekin on paikoillaan:D

    SvaraRadera
  3. De där almanackorna är helt perfekta! Har min andra nu, och den vann jag hos bloggen Interiörguiden. Omslaget är gjort av SMÄM, dvs Sara Woodrow, som var en av de färdiga designerna.
    Har man väl börjat använda de här dagböckerna, så blir man helt beroende...
    Din är ju helt fantastiskt snygg... visst är det roligt att man kan designa sin egen. Nästa gång blir det nog nåt eget också...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken fin! Vad roligt att det går att designa sin egen kalender. Nu blir jag sugen på att skaffa mig en ny, får kika in på sidan senare.
    Ha det gott.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Jag ska definitivt fundera på det till nästa år! Blev ju så sugen nu ren men har redan en bra kalender som jag inte vill slänga.

    SvaraRadera
  6. Vilken bra ide! Undear om det skulle hjälpa mig i kaoset också :) Snygg design!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. den ser verkligen flott ut! verkligen frestande kalender, nästan synd att jag bara använder outlooken...

    SvaraRadera