16 december 2013

Low carb godis

Jag är rätt så rädd för att gå upp i vikt igen, så jag har testat göra low carb godis till julen. Dessa blev riktigt okej, (inget för en som är sockerberoende ska jag säga för sött är det inte-) men jag tror att jag vill ha lite fukt i dom, det kändes lite för torrt nämligen. Därför ska jag testa med lite äpple eller apelsin. Blir det gått så ska ni få ta del av receptet, jag lovar.








Lihominen ei innosta suuren painonpudotuksen jälkeen, joten päätin testata low carb herkkuja jouluksi jotta mopo ei karkaisi käsistä. Nämä ovat ihan hyviä ( sokeriaddiktit älkää vaivautuko teidän mielestä maistuu varmaan sahanpurulta ) , mutta luulen että haluan lisätä niihin jotain kosteutta esim omenan tai appelsiinin muodossa. Jos tämä onnistuu niin jaan reseptin sitten täällä. 


7 kommentarer:

  1. Hej Kamomilla,
    what for beautiful pictures! The very nice deer is the same, that I have :-) I found him this year on our attic and what a pity - he lost his horns. So I fixed it and he can stay this year on our table again....
    The low carb godis looks very yummy!
    Wish you a good time,
    Manuela

    SvaraRadera
  2. Ser jätteläckert ut! har själv experimenterat med olika lchfgodis under åren, ibland mer lyckat, ibland mindre!

    SvaraRadera
  3. jag kör ju kalori-svängen med koll på kolhydrater och fett, men kanske är det nåt jag kan använda mig av ändå...Har en maxvikt som jag inte ska överskrida och jag har lyckats hålla mig under den sen midsommar. Och det är jag nöjd med. Just nu är det väldigt svårt under flytten, för jag måste ha kontinuitet och ordning o reda... men jag får väl göra som alla andra, ta ett krafttag när allt är som vanligt igen...
    ha en fin kväll
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Oj, låter intressant och smart - tar gärna och läser receptet ifall d lyckas för jag borde minska rejält på det vita sockret…och koffeinet ;)

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder igen, som julkort★
    Väntar också på reseptet ;)

    Är det annars ok att en fb-grupp som chic&antique visar din en julbild....
    Din logo syns nog, och texten don't copy.....

    Ha en fin tisdag
    Monica

    SvaraRadera
  6. Monica- tack, jag ska kolla. Har jag själv ursprungligen lagt den på fb så är det ok för då kan man ju dela. men om den är kopsad från bloggen utan lov så är det surt..

    SvaraRadera