28 december 2013

Trög, trögare trögast...

Jag är lite vikovill nu. Får inte tag på rytmen, för det kändes ju inte som det var vardag igår, och kommer inte att kännas som det i måndag heller. Hur jag ska få något arbetsrelaterat gjort, det är ett mysterium.


Men nu är det lördag, och jag går i slowtakt framåt. Har städat bort alla dammtussar som bildats under julen och plockat lite bland mina julklappar. jag fick en sån här fin högtalarboll som jag kan koppla till min mobil. Då kan jag äntligen lyssna på Spotify var jag vill! Jo, jag vet, det bor en liten materialist och prylfantast i mig också... Men den är faktiskt så bra på långa arbetsresor när radion sviker en och det bara sänds sånt som inte intresserar.






Olen hieman hukassa nyt, viikonpäivät ja vuorokaudenajat ovat sekaisin. En oikein usko että eilen oli arki, ja että maanantainakin on arki? Mitenköhän onnistuu työnteko?
No, nyt on vielä lauantai, ja liikun slowmotionissa eteenpäin. Olen imuroinut villakoiria ja tutkiskellut joululahjolani. Sain tällaisen hienon kaiutinpallon lahjaksi. Sen avulla voin kuunnella spotifytä kätevästi vaikkapa autossa. Joo, tiedän, minussakin asuu pieni materialisti, mutta tällainen on kyllä tosi kätsy pitkillä työmatkoilla kun radiosta tulee vain peetä. (Anteeksi, roskaohjelmia.)

5 kommentarer:

  1. Men ååå den gick att dela... va lyxigt. Jag har varit på den stora röda Teknikmarknaden och köpt ill-orange mini-lurar. Nu vore det väl sjutton om man inte hittar dom...kikade på en iPhone-docka också, men så kollade jag in iPhone 5 gold,,, och ja,,, då måste man ha en docka som passar till den också... annat fäste,,, men hur gör man med paddan då?
    Hi hi vilka lyxproblem man har. Oss tekniknördar emellan...ha en skön helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Visst blir man helt snurrig i mössan av alla helgdagar och inget är sej likt! Ganska skönt det också - att komma ur spår lite ibland!

    Ha en härlig lördagskväll!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera


  3. Hallå där, ja, jag är lite teknik/pryltokig jag med, framförallt kan jag inte leva utan musik!! Så en sån sak är toppen att ha! Haha, vilket helt underbar headerbild du har, vovven i barnvagnen i snön, helt ljuvlig, och kul!!!

    Jag älskar din stil, ditt hem o din förmåga, hoppas på ett bra NYTT BLOGGÅR!!!!!

    SvaraRadera
  4. Hienot lahjat ja todella kaunis tunnelma kuvissasi jälleen! Iloa ja energiaa tuleviin arkiaskareisiin!

    SvaraRadera