13 januari 2014

Kika in hos Mirka

Helgen for i ett svusch. Den började med migrän, som tack och lov lättade under natten till lördagen. Men så mosig var jag att jag på lördag morgon packade med mig två pyjamasar och två tröjor, men ingen ansiktskräm eller ansiktsrengöring...Kompendierna till kursdeltagarna hade skrivfel då jag inte mera såg de hoppande bokstäverna.
Vi åkte alltså till huvudstadsregionen för jag skulle hålla fotokurs på söndag, för ett gäng spralliga damer. Ni kan läsa lite feedback  (enbart på finska tyvärr men trevliga bilder också så kika in ) HÄR  och HÄR:
Vi hade en jättetrevlig dag, det känns meningsfullt, det jag gör. Glädjeropen och lyckan över att lyckas bevisade det.


Men nu vill jag tipsa om nåt helt annat!  Snön kom, julen är ute och vi börjar väl längta efter förändring. Vill du ha nåt nytt upp på väggen tycker jag du ska kika in hos Mirka Johansson och ta en titt på hennes plancher. Dom hittar du HÄR
Jag menar- why not? 


Här ett smakprov!




Inlägget är inte sponsrat. Jag tycker gott vi företagarkvinnor kan stöda varandra såhär också








Viikonloppu hurahti nopeasti vaikka alkoikin ikävästi migreenin merkeissä. Olin lauantai-aamuna vielä niin pehmeä päästäni että pakkasin matkaan kaksi pyjamaa enkä yhtään meikinpoistoainetta enkä kasvovoidetta. Illalla tehdyssä monisteessakin oli virheitä kun en nähnyt enää hyppiviä kirjaimia.

Lähdimme siis pääkaupunkiseudulle jossa vedin sunnuntaina valokuvauskurssia ihanalle naisryhmälle. Tunnelmista kertovat muutama osallistuja omissa blogeissaan . Lue postaukset TÄÄLTÄ ja TÄÄLTÄ. Meillä oli todella hauska päivä ja tunsin tekeväni jotain todella tärkeää. Ilonkiljahdukset ja onnenhuokauksetkin taisivat todistaa sen.

Mutta nyt ihan muuhun! Joulu tuli ja meni, lumikin vihdoin saapui ja talvitunnelmissa eletään. Kaipuu uudistuksesta herää. Jos haluat seinillesi jotain uutta, niin kurkkaappa Mirka Johanssonin sivuille. Hän myy hauskoja, persoonallisia julisteita.( kuva)  Niitä löydät TÄÄLTÄ.

Tämä postaus ei ole sponsoroitu- mielestäni me naisyrittäjät voimme tukea toisiamme myös tällä tavalla. 

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag skulle behöva lite Kamomilla-inspiration till mitt fotande nu! Men jag har anmält mig till en keramikkurs, och även om det inte har något med fotografering att göra så är det ju ofta så att kreativitet föder kreativitet. Fina bilder hade dina elever tagit!

    SvaraRadera
  2. Migrän är fy attan! Jag hade samma åkomma i fredags och skrev ett mastodont inlägg om det i helgen. Många som lever i ovisshet vad det egentligen är. Vilken tur att du fick sova bort det. Och det bästa att du orkade upp och sprida glädje på fotokursen! Duktigt jobbat!

    Skön vecka till dig!
    Mona

    SvaraRadera
  3. Kiitos superkivalle & motivoivalle opettajalle! Ihan huippupäivä :)

    Iloista pakkastiistaita!

    SvaraRadera