5 februari 2014

En längtan

Egentligen var det redan höst, när vi besökte Järna i fjol. Men det gröna vet ni, det har etsat sig fast på minnäthinna. Allt det gula också, för det var ju ändå skördetider och slätterna var vackert saffransfärgade. 
Men just nu längtar jag så vansinnigt efter det gröna. De senaste dagarna har jag varit mycket trött, inte mått riktigt bra. En vitaminspruta av det här slaget skulle inte alls sitta illa. Jag längtar så det nästan gör ont..Ge mig sol och värme!







Oikeastaan kesä oli jo muuttunut syksyksi kun kävimme Järnassa viime vuonna. Pellot olivat jo kuivat ja sahramin keltaiset, mutta oli vielä lämmintä ja  vihreää. Tuo vihreys on jäänyt verkkokalvolle, kaipaan sitä nyt niin kovasti. Olen viime päivinä tuntenut outoa uupumusta, olo ei ole ollut kovinkaan pirteä. Tällainen vitamiiniruiske olisi nyt todella tarpeen. 

10 kommentarer:

  1. Jag längtar också SÅ efter lite grönt igen! :)

    SvaraRadera
  2. Täällä podetaan myös talviväsymystä - kevät saisi jo tulla.
    Aurinkoisia päiviä!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du vågar säga att du är trött, att du inte mått riktigt bra.
    Vanligtvis är vi alltid så väldans hurtiga och "tack jag mår bra" trots att det är precis tvärtom.

    Känner igen mig själv i dina ord. En trötthet så ofattbar och mår inte bra utan att kunna sätta fingret på det.

    I väntan på bättre tider...med energi och goda dagar...hälsar en trogen läsare.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dej - den här tiden är nog nästan den värsta på hela året, speciellt om det aldrig är nån sol...!
    En ljuvlig vitamininjektion med den grönskande bilden! Tack för den! Åh, så vackert och så man längtar nu - mest till själva ljuset känner jag!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med! Det är alltid tuffast innan allting vänder så här i slutet på vintern.
    Ingen riktig energi, ett immunförsvar som behöver tankas på med både vitaminer och mineraler och så själen som längtar efter sol och grönska!
    En tröst är att ljuset sakta kommer tillbaka, fåglarna börjar kvittra i buskar och träd och det droppar från taken!
    Energikramar till dig!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Visst längtar man efter ljusare och varmare tider nu, särskilt då förkylningarna avlöst varandra sedan före jul!
    Vacker bild!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Samma sak här. Nog för att jag tycker om vintern också, men då jag är trött längtar jag så efter det gröna.
    Och i sommar vill jag se Järna :)

    SvaraRadera
  8. Samma här - otroligt trött och längtar efter det gröna, de långa ljusa dagarna och värmen.
    Men det kommer!
    För min del blir det ett besök till apoteket för att skaffa lite power-vitaminer ;))

    SvaraRadera
  9. Hei Dear,
    thank you for the summer picture I still have snow.
    Nice blog you have!
    Best wishes from Austria
    Elisabeth

    SvaraRadera
  10. åh, jag längtar också! Det behövs grönt just nu, och för mej får våren gärna komma!

    SvaraRadera